Altijd bereikbaar
7 dagen per week
 
Transparante prijs
€ 15 reserveringskosten p.p.
 
Het grootste aanbod
Van KLM tot Ryanair
 
Zorgeloos boeken
Tickets per e-mail of post
 

 
 
 
 
 


 
Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij?

Dan kunt u onze klantenservice iedere dag tot 22.00 uur bereiken op :

0900 – 2876654 (€ 1,00 p.g.)
online@atp.nl

 

 

  Over ATP
  • Hoe bereik ik ATP telefonisch vanuit het buitenland?

    Omdat u geen 0900-nummer kunt bellen vanuit het buitenland, hebben wij hier een speciaal telefoonnummer voor. Dit nummer is +31 20 2011300.
    Het is wel van belang dat u nummerherkenning heeft vanaf het toestel dat u belt.

  • Is atp.nl aangesloten bij de ANVR?

    ATPI is aangesloten bij de ANVR.

  • Wie / wat is ATP?

    ATP.nl is ondermeer volledig gericht op de online verkoop van vliegtickets. Onze vliegtarieven database behoort tot de grootste van Nederland. Wij zijn erop gericht om niet alleen de laagste tarieven aan te bieden maar tevens de laagste all-in prijzen van Nederland. Dat betekent dat u bij ons zeer lage reserveringskosten betaalt. Bovendien betaalt u geen toeslagen die op veel andere websites wel worden gevraagd zoals klaarlegkosten voor het klaarleggen van tickets op Schiphol.

    ATP.nl streeft naar volledige transparantie. Voor u als klant betekent dit dat u altijd op het allereerste tarievenscherm de volledige reissom ziet, inclusief alle toeslagen zoals luchthavenbelastingen, reserveringskosten en government security taxes, tenzij u zelf kiest voor aanvullende diensten. Daarnaast vergelijken wij alle maatschappijen realtime op basis van tarief en beschikbaarheid. De getoonde mogelijkheden zijn altijd direct boekbaar.

    Bij ATP.nl hoeft u dus niet allerlei stappen door om te weten wat u uiteindelijk betaalt. U zult zien dat onze totaalprijs vrijwel altijd de laagste is.

    Uw tickets worden afgegeven door ATP Webtravel B.V. en vallen onder de voorwaarden van ANVR en IATA. Voor onze uitgebreide leveringsvoorwaarden klik hier

     

    Onze contactgegevens:
    ATP
    t.a.v. afdeling E-Commerce Support Vliegtickets
    Veldegge 2
    7468 DJ Enter
    telefoon 0900-2876654 (€ 0.80 pm)
    fax 020-20 11 378
    e-mail: online@atp.nl

     

    kvk nummer: 34126076
    ATP Webtravel B.V.
    Rijssen

  Alles over zoeken, boeken en uw bevestiging
  • Zoeken
  • Transfer tussen verschillende luchthavens bij dezelfde stad, kosten inbegrepen?

    Bij sommige vluchten is het mogelijk dat u dient over te stappen naar een andere luchthaven bij dezelfde stad. Tijdens de boekingsprocedure kunt u dit al zien in uw reisschema.
    Transfers tussen de luchthavens dienen op eigen gelegenheid te gebeuren, hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Deze zijn niet inbegrepen in de ticketprijs.
    Op de website van de desbetreffende luchthaven kunt u de transfermogelijkheden bekijken.

  • Kan ik ook tickets met een stopover boeken?

    U heeft meerdere mogelijkheden om een stopover te selecteren. Als u bij "Soort reis" kiest voor een "Retour" dan kunt u bij uitgebreide zoekopties een andere bestemming aangeven. Als u meerdere bestemmingen heeft, dan kunt u kiezen voor een "Rondreis".

  • Kan ik ook tickets boeken waarmee meer bestemmingen worden aangedaan?

    Als u bij "Soort reis" een "Rondreis" uitkiest heeft u de mogelijkheid om meerdere luchthavens te selecteren.

  • Wat is het verschil tussen luchthaven- en vertrekbelasting?

    Luchthavenbelasting is een belasting die door de
    luchthaven doorbelast wordt aan de luchtvaartmaatschappij en deze wordt doorbelast aan de reiziger. Deze luchthavenbelasting is in het ticket verrekend.

    Vertrekbelasting is een belasting die de
    overheid belast aan de reiziger. Deze dient de reiziger ter plaatse bij vetrek te betalen, voordat er ingecheckt wordt. Deze vertrekbelasting wordt aan de lokale overheid afgedragen.

    Dit bedrag is per land verschillend en wij kunnen u uitsluitend een indicatie geven of deze belasting geheven wordt en hoe hoog het bedrag is.

  • Ik ben zwanger, mag ik reizen?

    Ja, u kunt zonder problemen reizen tot en met de achtste maand van uw zwangerschap, mits u een gezondheidsverklaring kunt overleggen van uw huisarts.

  • Wat betekent +1 in de zoekresultaten?

    De +1 houdt in dat de vlucht pas de dag nadat u bent vertrokken aankomt op de plaats van bestemming op de aangegeven lokale tijd.

  • Ik wil aanbiedingen ontvangen. Kan dat?

    Via onze website kunt u zich aanmelden voor de e-mail nieuwsbrief waarin wij regelmatig de allerbeste tarieven zullen publiceren. Uiteraard kunt u zich op ieder gewenst moment aan- en afmelden!

  • Zijn alle in de zoekresultaten aangeven tijden lokale tijden?

    Alle tijden in de resultaten zijn lokale tijden, dus tijden zoals die op de desbetreffende bestemming gelden. Zorg dus dat u altijd uw horloge gelijk zet voordat u arriveert.

  • Is de vlucht die ik gezien heb nog beschikbaar?

    Het systeem controleert de realtime beschikbaarheid van de vluchten die aan uw wensen voldoen. Daarnaast wordt naar de laagst beschikbare vluchttarieven gezocht. De getoonde tarieven zijn hierdoor altijd direct boekbaar.

  • Kan ik heenvliegen naar de ene bestemming, en terugvliegen vanuit een andere?

    Jazeker, u kunt bij de uitgebreide zoekopties een andere bestemming aangeven bij "Terug vanaf" en "Naar".

  • Offerte
  • Kan ik een offerte aanvragen voor een groepsreis?

    Wanneer u reist met 10 of meer personen, dan kan voor u een groepstarief aangevraagd worden. Groepstarieven worden bij iedere aanvraag afzonderlijk door een luchtvaartmaatschappij bepaald en zijn gebaseerd op seizoenen, reisdagen en de beschikbaarheid van stoelen op een bepaalde vlucht. Om een groepstarief te kunnen afgeven dienen daarom te allen tijde de gewenste reisdata bekend te zijn.
    Over het algemeen zijn groepstarieven niet goedkoper dan individuele tarieven. Tevens is er geen kinderkorting van toepassing op groepstarieven. Wanneer u een groepsofferte wilt aanvragen klik dan hier .

  • Boeken
  • Heeft mijn kindje (baby 0 t/m 1 jaar) recht op een eigen stoel tijdens de vlucht?

    Boekt een ticket voor een baby (0 t/m 1 jaar) dan heeft uw kindje geen recht op een eigen stoel tijdens de vlucht.
    Wel kunnen wij uiteraard een babywiegje aanvragen voor u.
    De kosten voor een aanvraag bedragen EUR 15.00
    Deze wiegjes zijn te allen tijde onder voorbehoud en worden goedgekeurd op basis van lengte en gewicht van uw kindje.

    Mocht u toch een stoel willen voor uw kindje dan dient u deze te boeken als zijnde een kind (2 t/m 11 ), u betaalt dan ook het kindertarief.

  • Zijn er restricties voor het reizen van 1 ouder & 1 kind onder de 15 jaar?

    Met ingang van 26 juni 2012 vervalt de geldigheid van kinderbijschrijvingen in paspoorten en reisdocumenten voor vreemdelingen en vluchtelingen. Vanaf dat moment moeten kinderen een eigen paspoort, Nederlandse identiteitskaart of een ander reisdocument hebben als zijn naar het buitenland reizen. Bij grenscontroles worden kinderbijschrijvingen vanaf 26 juni 2012 niet meer geaccepteerd als middel voor grensovergang. Bestaande bijschrijvingen in paspoorten en andere reisdocumenten worden op 26 juni 2012 automatisch ongeldig.

    Het vervallen van de kinderbijschrijving per 26 juni 2012 heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort, als daar nog kinderbijschrijvingen in staan.

    Belangrijk om te weten:
    Reist u als (één) ouder met (uw) minderjarige kinderen, dan dient u:
    - de nationaliteit en identiteit van deze kinderen aan te tonen.
    - aan te kunnen tonen dat het uw kinderen zijn en/of een schriftelijk toestemming van de (achterblijvende) ouder(s) te hebben. Uit deze toestemming moet ook de identiteit blijken van degene die het wettig gezag heeft over deze minderjarige(n).

    De reiziger blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste reisdocumenten en het is aan de reiziger zelf om voor vertrek na te gaan of de eerder ontvangen informatie intussen niet gewijzigd is en nog actueel is.

    Als de reiziger een niet-Nederlandse nationaliteit heeft, is het raadzaam om contact op te nemen met de ambassade van het te bezoeken land.

    Meer informatie is te vinden op de site van de Rijksoverheid.
    Klik hier

  • Heb ik een bedenktijd op de aankoop van een product op uw website?

    Wij willen u erop attent maken dat boekingen die u via onze site maakt definitief zijn. De zogenoemde bedenktijd, die in de wet kopen op afstand wordt genoemd, is niet van toepassing op reisproducten.
    Denk hierbij aan Vliegtickets, Autohuur, Hotels en Verzekeringen.

    Zijn er restricties voor het reizen van 1 ouder & 1 kind onder de 15 jaar?
    Met ingang van 26 juni 2012 vervalt de geldigheid van kinderbijschrijvingen in paspoorten en reisdocumenten voor vreemdelingen en vluchtelingen. Vanaf dat moment moeten kinderen een eigen paspoort, Nederlandse identiteitskaart of een ander reisdocument hebben als zijn naar het buitenland reizen. Bij grenscontroles worden kinderbijschrijvingen vanaf 26 juni 2012 niet meer geaccepteerd als middel voor grensovergang. Bestaande bijschrijvingen in paspoorten en andere reisdocumenten worden op 26 juni 2012 automatisch ongeldig.

    Het vervallen van de kinderbijschrijving per 26 juni 2012 heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort, als daar nog kinderbijschrijvingen in staan.

    Belangrijk om te weten:

    Reist u als ouder met (uw) minderjarige kinderen, dan dient u:

    • de nationaliteit en identiteit van deze kinderen aan te tonen.
    • aan te kunnen tonen dat het uw kinderen zijn en/of een schriftelijk toestemming van de (achterblijvende) ouder(s) te hebben. Uit deze toestemming moet ook de identiteit blijken van degene die het wettig gezag heeft over deze minderjarige(n).

    De reiziger blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste reisdocumenten en het is aan de reiziger zelf om voor vertrek na te gaan of de eerder ontvangen informatie intussen niet gewijzigd is en nog actueel is.

    Als de reiziger een niet-Nederlandse nationaliteit heeft, is het raadzaam om contact op te nemen met de ambassade van het te bezoeken land.

    Meer informatie is te vinden op de site van de Rijksoverheid.

    Klik hier

  • Kan ik voor meer dan 6 personen boeken?

    Via het internet kunt u per boeking maximaal 6 stoelen tegelijk reserveren.
    Uiteraard kunt u wel voor meer personen boeken. U kunt de boeking opsplitsen en naar elkaar verwijzen. Het naar elkaar verwijzen van de boekingen kunt u doen middels de vrije tekst in de boeking. Tijdens het boekingsproces kunt u in stap 5 van het boekingsproces in het veld opmerkingen en/of vragen over uw boeking een melding maken van uw tweede boeking met het desbetreffende referentienummer. U kunt ook contact met ons opnemen na het afsluiten van de boekingen zodat we dit handmatig voor u kunnen noteren in de betreffende boekingen.

    Uiteraard kunt u de reservering ook door ons laten maken. In dat geval bedragen de reserveringskosten EUR 30 per ticket.
    In dat geval zien we graag de volgende gegevens tegemoet teneinde de boeking voor u te kunnen maken.

    * Gewenste mogelijkheid:
    * Aantal personen:
    * Totaalprijs van de gewenste reservering:
    * Voor- en achternamen en geslacht passagiers zoals in het paspoort (bij kinderen onder 12 jr ook de geboortedatum):
    * Adresgegevens:
    * Telefoonnummer:
    * E-mailadres voor het sturen van de bevestiging:

    Zodra wij de gegevens hebben ontvangen per e-mail wordt de boeking direct uitgevoerd.

    Wanneer u reist met 10 of meer personen, dan kan voor u een groepstarief aangevraagd worden. Groepstarieven worden bij iedere aanvraag afzonderlijk door een luchtvaartmaatschappij bepaald en zijn gebaseerd op seizoenen, reisdagen en de beschikbaarheid van stoelen op een bepaalde vlucht. Om een groepstarief te kunnen afgeven dienen daarom te allen tijde de gewenste reisdata bekend te zijn.
    Over het algemeen zijn groepstarieven niet goedkoper dan individuele tarieven. Tevens is er geen kinderkorting van toepassing op groepstarieven. Wanneer u een groepsofferte wilt aanvragen klik dan hier .

  • Reizen met een baby, die tijdens de reis twee jaar wordt?

    Als u gaat reizen met een kindje dat tijdens de reis twee jaar zal worden, dient u te kiezen voor het boeken van een kind (2-11 jaar).
    Uw kindje zal dan zowel op de heen- als terugreis een stoel krijgen. U betaalt dan het kindertarief (indien van toepassing).

  • Waarom kan ik geen tickets online boeken voor een vertrek binnen 8 uur?

    Het is via onze organisatie alleen mogelijk online te reserveren tot 8 uur voor vertrek. Voor een vertrek binnen 8 uur kunnen wij een boeking handmatig voor u inboeken. Wij kunnen de gewenste vliegtickets voor u reserveren als u ons voorziet van de volgende gegevens:

    Gewenste reisdata:
    Gewenste vluchten (vluchtnummers):
    Vertrekplaats:
    Bestemming:
    Aantal personen:
    Totaalprijs van de gewenste reservering:
    Voor- en achternamen en geslacht/geboortedata passagiers:
    Adresgegevens:
    Telefoonnummer:
    Emailadres voor het sturen van de bevestiging:

    De administratiekosten bedragen € 30 per persoon.
    Zodra wij de gegevens hebben ontvangen per e-mail of per fax wordt de boeking direct uitgevoerd! Voor het betalen per creditcard van vliegtickets berekenen wij kosten. Deze kosten bedragen 2,5% van de totale reissom.

  • Kan ik ook telefonisch reserveren?

    Ja, telefonisch reserveren is mogelijk. U kunt onze klantenservice iedere dag tot 22.00 bereiken op 0900 2876654 (€ 0.80 pm). Hiervoor berekenen wij een extra toeslag, zie 'Overzicht kosten'

  • Ik wil mijn profiel wijzigen. Kan dat?

    U kunt uw profiel wijzigen als u klikt op mijn profiel

  • Wat is mijn reserveringsnummer / referentienummer?

    Het reserveringsnummer is hetzelfde als het referentienummer. U kunt dit nummer gebruiken als u contact met ons opneemt.

  • Het lukt mij niet om een reservering te maken

    Als u problemen heeft met het maken van een reservering, dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.

  • Bevestiging
  • Kan ik een factuur ontvangen?

    Onze e-mail bevestiging geldt tevens als factuur.
    In de e-mailbevestiging(en) die u heeft ontvangen staan alle kosten voor het ticket opgegeven.
    Daarnaast worden de kosten uiteraard ook nog op het bank- of creditcard afschrift vermeld.
    Wij rekenen voor het versturen van een factuur EUR 5.00. Deze kosten kunt u voldoen per creditcard (2.5% credit card kosten) of via iDEAL (internet bankieren, zonder extra kosten). Sinds 1 april 2012 zijn wij genoodzaakt btw te heffen over deze administratiekosten.
    Mocht u alsnog een factuur willen ontvangen, kunt u dat per e-mail aanvragen o.v.v. van uw referentienummer, dan sturen wij per e-mail een betalingsverzoek toe. Na ontvangst van de betaling ontvangt u van ons de factuur (pdf).

  • Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen

    Binnen 1 uur na afronden van uw boeking dient u een e-mailbevestiging te hebben ontvangen. Is dat niet het geval, meldt het ons dan via online@atp.nl en wij sturen u de bevestiging graag alsnog een keer toe.

  Alles over het boeken van Low Cost maatschappijen (RyanAir, Easyjet etc.)
  Wijzigen / Annuleren
  • Kan ik ook langer blijven dan het maximum verblijf?

    Ieder ticket een heeft een zogenaamd maximum & minimum verblijf restrictie, dit houdt in dat u niet langer of korter mag verblijven op uw bestemming dan de geldigheid van het ticket.
    Wilt u het maximum/minimum verblijf van uw ticket opvragen, dan kunt u dat doen via onze klantenservice.

  • Ik krijg een schemawijziging. Kan dat zomaar?

    Een luchtvaartmaatschappij is gerechtigd schemawijzigingen door te voeren omdat zij hiertoe soms wordt gedwongen door luchthavenautoriteiten of lokale overheden. Indien de wijziging erg groot is, soms zelfs een dag, dan is het mogelijk dat wij hierover namens u een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij met het verzoek te bezien of er alsnog een beter schema mogelijk is, eventueel door omboeking naar een andere datum. U kunt hiertoe een verzoek indienen via online@atp.nl.
    Indien wij het ticket moeten aanpassen of restitutie moeten aanvragen als gevolg van een schemawijziging, bedragen de administratiekosten EUR 15,- per persoon.

  • Tot hoe kort voor vertrek kan ik annuleren?

    In principe kunt u annuleren tot zelfs op de dag van vertrek, zolang u ons daarover tijdens kantooruren inlicht.

  • Ik heb een vliegticket geboekt. Kan ik nog wijzigen of annuleren?

    Bij vliegtickets is de mogelijkheid tot het wijzigen of annuleren van de vluchten afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. In veel gevallen is het niet mogelijk en zullen de kosten 100% zijn, soms is het toegestaan met bijbetaling van een bepaalde toeslag. Reserverings- of administratiekosten zijn nooit restitueerbaar.

    Voor het wijzigen en annuleren van tickets van de lowcost airlines, dient u rechtstreeks contact op te nemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij.

    Voor het wijzigen en annuleren van tickets van alle overige maatschappijen kunt u contact opnemen met ons callcenter op telefoonnummer 0900-28 76 654 (€ 0,80 p.m.). In dat geval berekenen wij u een fee van € 30 per ticket plus de eventuele wijziging/annuleringskosten volgens de voorwaarden van de luchtvaarmaatschappij van het geboekte tarief.

    Voor de goede orde wijzen wij u erop dat u het ticket dient te gebruiken in volgorde van reisdata.

  Inchecken
  • Kan ik online inchecken?

    Bij veel luchtvaartmaatschappijen kunt u online inchecken. Via onze website kunt u bij ATP Tools, online inchecken, uw luchtvaartmaatschappij selecteren en direct online inchecken.

  • Bij welke incheckbalie moet ik zijn en waar vind ik deze?

    De luchtvaartmaatschappij maakt pas op de dag van vertrek bekend bij welke incheckbalie u dient in te checken. Op iedere luchthaven hangen op vele plaatsen televisieschermen met daarop de vertrekkende en binnenkomende vluchten aangegeven. Hierop vindt u bij welke incheckbalie u dient in te checken.

  • Hoelang van tevoren moet ik inchecken?

    U kunt de volgende inchecktijden aanhouden:

    Vanaf Schiphol naar een Europese bestemming 2 uur van tevoren
    Vanaf Schiphol naar een bestemming buiten Europa 3 uur van tevoren

    Houdt rekening met het feit dat de aanbevolen inchecktijden per luchtvaartmaatschappij kunnen verschillen.

  Onvoorzien (bijv. gemiste vlucht of staking)
  • Er is een staking, wat nu?

    Indien uw vlucht door een staking wordt geannuleerd dan meldt u zich zo spoedig mogelijk bij (de balie van) de desbetreffende luchtvaartmaatschappij om te bezien of zij iets voor u kunnen betekenen en/of er een mogelijkheid is u om te boeken naar een andere vlucht.

  • Ik heb mijn vlucht gemist, wat nu?

    Indien u uw vlucht gemist heeft meldt u zich zo spoedig mogelijk bij de balie van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij om te bezien wat zij nog voor u kunnen / willen betekenen.
    Zij bekijken de mogelijkheid u om te boeken naar een andere vlucht en geven u door welke kosten hieraan verbonden zijn.

  Security en privacy
  Betalen en kostenoverzicht
  • Betalen
  • Moet de voor de boeking gebruikte creditcard worden getoond bij incheck?

    Nee, de creditcard behoeft niet te worden meegenomen op reis.

  • Wanneer wordt mijn creditcard belast?

    Uw creditcard wordt binnen 24 uur na boeking voor het volledige bedrag van de boeking belast.

  • Kan ik in termijnen betalen?

    Het is helaas niet mogelijk vliegtickets geboekt/gereserveerd via onze organisatie in termijnen te betalen. In alle gevallen en met alle betalingsvormen dienen de tickets per direct voor het volledige bedrag te worden afgerekend.

  • Kan ik vliegtickets reserveren voor iemand anders maar toch zelf betalen?

    Het is mogelijk een reservering te maken en te betalen voor andere personen. U gebruikt overal in de boeking uw eigen gegevens behalve uiteraard bij de naam van de passagier. Het ticket komt dan op naam van die persoon terwijl de betaling via u verloopt.

  • Het systeem accepteert mijn creditcard niet. Hoe kan dat?

    U dient het creditcardnummer achter elkaar in te typen, zonder spaties of punten te gebruiken. Voor Eurocard dient u 'Mastercard' als kaartsoort te selecteren.

  • Hoe kan ik betalen?

    Lijndienstvluchten
    Vliegtickets van lijndienstvluchten kunt u online met creditcard (toeslag 2%) of via iDEAL (geen toeslag) betalen. U herkent lijndienstvluchten aan de blauwe kleur in de zoekresultaten.

    iDEAL is het online betaalsysteem voor klanten van ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank en SNS Regio Bank. Uw gegevens worden altijd beveiligd verzonden.

    Lowcost vluchten
    Vliegtickets van lowcost maatschappijen zoals bijvoorbeeld BMIBaby, Easyjet en Transavia kunnen uitsluitend betaald worden per creditcard. U herkent lowcost vluchten aan de groene kleur in de zoekresultaten. De creditcardtoeslag varieert per luchtvaartmaatschappij.

    De afrekening van de vliegtickets, luchthavenbelasting en eventuele reserverings- en creditcardkosten geschiedt in vrijwel alle gevallen direct aan de betrokken luchtvaartmaatschappij. De bemiddelingskosten/ reserveringskosten van ATP worden gescheiden op uw creditcard belast.

    Betalingsverzoek
    Als de betaling na het maken van de boeking niet is gelukt zullen wij indien mogelijk een betalingsverzoek per e-mail sturen, zodat u alsnog de betaling via iDEAL of per creditcard kunt voldoen.

    Mr. Pay
    Heeft u geen mogelijkheid om met een creditcard of via iDEAL te betalen dan kunnen wij de mogelijkheid aanbieden om met Mr. Pay te betalen. Mr. Pay is een contante betalingservice van GWK Travelex waarmee u bij alle GWK Travelex vestigingen in Nederland het totaalbedrag van uw boeking contant of met PIN kunt voldoen.

    De stortingskosten bedragen 2 % van het bedrag met een minimum van € 8,- en een maximum van € 17,50,-. Voor een spoedbetaling wordt € 4,50 extra in rekening gebracht. U dient altijd het dossiernummer te vermelden bij betaling via Mr. Pay, dit dossiernummer kunt u bij ons opvragen.

    Betaalmethode

  • Overzicht kosten
  • Waarom airline fee?

    De airline fee wordt berekend voor de optimalisering van alle informatie van de diverse luchtvaartmaatschappijen. Deze kosten kunnen per maatschappij verschillen en daarom wordt dit niet in het eerste veld getoond. Voordat u de boeking definitief afrondt kunt u hiervan kennisnemen, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

  • Zijn reserverings- of administratiekosten en airline fee restitueerbaar?

    Reserverings- of administratiekosten en de airline fee zijn nooit restitueerbaar.

  • Bijzondere Bagage € 15 per item

    Wilt u uw huisdier meenemen op reis of bijvoorbeeld een sportuitrusting dan kunnen wij dat voor u aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij. De kosten voor een aanvraag bedragen € 15 per huisdier / sportuitrusting naast de eventuele kosten die een luchtvaartmaatschappij berekent voor deze bagage. De aanvraag is altijd onder voorbehoud van bevestiging van de luchtvaartmaatschappij.

  • Wijzigen/Annuleren € 30 per ticket

    Wanneer het is toegestaan, volgens de voorwaarden van uw vliegticket(s), te wijzigen of te annuleren, zullen wij u natuurlijk van dienst zijn.

    Bij wijziging en/of annulering op uw verzoek gelden de voorwaarden zoals getoond tijdens het boekingsproces. Daarnaast berekenen wij EUR 30,- administratiekosten per persoon.

    De administratiekosten bij wijziging/annulering door de luchtvaartmaatschappij bedragen EUR 15,- per persoon.

  • Telefonisch boeken € 20 per ticket

    Wilt u hulp bij uw reservering, dan kunt u ook telefonisch boeken. Deze kosten bedragen € 20 euro per ticket.

  • Reserveringskosten € 15 per persoon.

    Wij berekenen €15,- reserveringskosten per persoon. Voor de lowcost reserveringen berekenen wij ook € 15 reserveringskosten per persoon.

  • Welke omschrijving staat er op mijn bank- of creditcardafschrift?

    Op uw bank- of creditcardafschrift staat de naam van de luchtvaartmaatschappij vermeld waarmee u vliegt en/of de naam ATP.

  Status van mijn reservering
  Bagage en preferenties
  • Bagage richtlijnen KLM

    Vanaf 22 april 2013 is het meenemen van ruimbagage op Europese vluchten een betaalde keuzemogelijkheid voor passagiers die in Economy Class reizen. Deze wijzigingen gelden voor KLM-vluchtnummers ongeacht de vluchtuitvoering. Deze verandering is van toepassing op tickets die zijn geboekt en afgegeven vanaf 22 april 2013. Tickets die zijn geboekt en afgegeven voor 22 april 2013 zijn inclusief bagage.

    Toch kosteloos ruimbagage meenemen?

    Voor een aantal klantgroepen maakt KLM een uitzondering. Zij hoeven niet voor het eerste stuk ruimbagage te betalen op Europese vluchten:

    • Alle Flying Blue deelnemers (inclusief Ivory deelnemers)
    • Corporate klanten
    • BlueBiz deelnemers
    • Zeelieden en missionarissen
    • SkyTeam Elite en Elite Plus deelnemers
    • Passagiers reizend met een full flex ticket in Y & B klasse
    • Klanten die naar Georgië, Italië, Turkije, de Oekraïne, Rusland of Wit-Rusland reizen
    • KLM ruimbagage beleid voor kinderen jonger dan 2 jaar blijft ongewijzigd (1 stuk ruimbagage van maximaal 10 kg)
    • KLM ruimbagagebeleid voor Medische bagage blijft ook ongewijzigd

    Richtlijnen intercontinentale KLM-vluchten

    Voor intercontinentale KLM-vluchten kunnen passagiers één koffer kosteloos blijven inchecken, ook wanneer deze passagier binnen Europa vliegt als onderdeel van een intercontinentale reis.
    In het geval u reeds een Flying Blue passagier bent, heeft u recht op het kosteloos meenemen van 1 stuk ruimbagage. Bent u nog geen Flying Blue lid? Klik hier om deze aan te vragen.

  • Mijlenprogramma's luchtvaartmaatschappijen

    Indien u frequent reist, kunt u zich bij de luchtvaartmaatschappij aanmelden voor een zgn. frequent flyer programma. Voor meer informatie en aanmelden verwijzen wij u naar de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

    Bent u reeds lid van zo'n programma en wilt u uw lidmaatschapsnummer doorgeven, stuurt u dan direct na het maken van de boeking een e-mail,en wij voegen deze gegevens toe in uw reservering. Wel raden wij u aan uw kaart bij het inchecken te tonen, zodat u zeker weet dat de mijlen worden bijgeschreven.

    Let op: Het kan zijn dat er voor de door u geboekte klasse geen of beperkt mijlen gespaard kunnen worden. Dit kan per luchtvaartmaatschapppij verschillen en wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.

  • Wat zijn de bepalingen m.b.t. handbagage?

    Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) dezelfde regels voor handbagage. De handbagageregels kunt u vinden op teletekstpagina 762 of op de websites van uw luchtvaartmaatschappij of luchthaven.

  • Ik wil een fiets meenemen.

    Na het maken van de boeking kunt u een e-mail sturen o.v.v. het referentienummer.
    Graag aangeven wat de afmetingen en het gewicht zijn van de fiets. Het vervoer wordt vervolgens door ons aangevraagd bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij zullen aan ons doorgeven of de fiets mag worden vervoerd en zoja, tegen welke kosten. Wij leggen u de kosten vervolgens ter akkoord voor. Bij een akkoord van u wordt de boeking vervolgens verwerkt. Buiten de kosten die de luchtvaartmaatschappij berekent bedragen onze administratiekosten voor het aanvragen van het vervoer van de fiets € 15.

  • Ik heb een handicap en zit in een rolstoel. Mag mijn rolstoel mee?

    Na het maken van de boeking kunt een e-mail sturen o.v.v. uw referentienummer.
    Wij vragen u aan te geven de details van uw handicap, welke hulp u eventueel van het luchtvaartpersoneel nodig heeft en wat de afmetingen en het gewicht van de rolstoel zijn (en of deze inklapbaar is). Tevens aangeven of het een electrische rolstoel betreft en indien dat het geval is, en daarbij aangeven of de stoel een "droge" of een "natte" accu heeft. Het vervoer wordt vervolgens door ons aangevraagd bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij informeren ons of de rolstoel mag worden vervoerd en zoja, of daaraan ook kosten zijn verbonden. Wij leggen u de eventuele kosten vervolgens ter akkoord voor. Bij een akkoord van u wordt de boeking vervolgens verwerkt.

  • Kan ik mijn sportuitrusting meenemen?

    Na het maken van de boeking kunt een e-mail sturen o.v.v. uw referentienummer.
    Graag aangeven om welk soort uitrusting het gaat en daarnaast aangeven wat de afmetingen en het gewicht zijn van desbetreffende zaken. Het vervoer wordt vervolgens door ons aangevraagd bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij geven door of de uitrusting mag worden vervoerd en zoja, tegen welke kosten. Wij leggen u de kosten vervolgens ter akkoord voor. Bij een akkoord van u wordt de boeking vervolgens verwerkt. Buiten de kosten die de luchtvaartmaatschappij berekent bedragen onze administratiekosten voor het aanvragen van het vervoer van de sportuitrusting € 15.

  • Kan ik mijn frequent flyer nummer doorgeven?

    Na het maken van de boeking kunt een e-mail met het frequent flyer nummer sturen o.v.v. uw referentienummer.
    Indien er meerdere passagiers in een reservering staan, dient u aan te geven van welke passagier het kaartnummer is.
    De kaart dient wel op naam te staan van een meereizende passagier uit uw boeking.

  • Ik wil een maaltijdvoorkeur opgeven.

    Na het maken van de boeking kunt een e-mail met uw voorkeur sturen o.v.v. uw referentienummer.
    Uw voorkeur wordt doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappij en is altijd onder voorbehoud.

  • Ik wil een stoelvoorkeur opgeven.

    Na het maken van de boeking kunt een e-mail met uw voorkeur sturen o.v.v. uw referentienummer.
    Uw voorkeur wordt doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappij en zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen door de luchtvaartmaatschappij zelf.

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Uw huisdier meenemen tijdens uw reis is in de meeste gevallen mogelijk.
    Na het maken van de boeking stuurt u een e-mail naar online@atp.nl o.v.v. uw referentienummer.
    Vermeld in deze e-mail de volgende gegevens:

    • Soort huisdier
    • Beschikt over alle benodigde inentingen
    • Afmetingen en het gewicht van de kennel waarin u het dier wilt vervoeren


    Het vervoer wordt vervolgens door ons aangevraagd bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij geven door of het dier mag worden vervoerd en zo ja, tegen welke kosten. Wij leggen u de kosten vervolgens ter akkoord voor. Bij een akkoord van u wordt de boeking vervolgens verwerkt.
    Buiten de kosten die de luchtvaartmaatschappij berekent bedragen onze administratiekosten voor het aanvragen van het vervoer van een huisdier € 15.


    Een aantal algemene regels met betrekking tot het meenemen van uw huisdier:

    • Als u reist naar een bestemming buiten de Europese Unie, raden wij u aan voor vertrek bij de plaatselijke ambassade te informeren naar regels en voorwaarden voor het meenemen van uw huisdier.
    • Goedgekeurde kennels kunt u verkrijgen bij de betere dierenspeciaalzaken en op Schiphol; de kennel moet voldoen aan de wettelijk eisen van IATA.
    • Uw huisdier moet zijn voorzien van een microchip en een officieel huisdierenpaspoort
    • Een geldig ondertekende gezondheidverklaring voor uw huisdier is ook nodig. Deze is verkrijgbaar bij uw dierenarts. Let erop dat deze verklaring niet ouder dan 1 week is voor vertrek.
    • Uw huisdier dient minstens 21 dagen voor vertrek te zijn ingeënt tegen Rabiës (hondsdolheid). Neem hiervan ook een bewijs mee.
    • Zorg ervoor dat zoveel mogelijk documenten ook in het Engels zijn vertaald.


    Het vervoeren van huisdieren is altijd op eigen risico. Bij het inchecken dient u een vrijwaringbewijs (Form of Indemnity) te ondertekenen.

  Klachten
  • Wij zijn tussenpersoon

    Wij treden op als reisagent en zijn niet verantwoordelijk voor de diensten van luchtvaartmaatschappijen en overige leveranciers.
    Wij zijn daarom financieel niet aansprakelijk voor directe kosten en/of gevolgschade naar aanleiding van tekortkomingen veroorzaakt door onze leveranciers.

  • Ik wil een klacht indienen en/of een schadevergoeding vragen

    U kunt uw klacht schriftelijk in dienen op online@atp.nl.
    Wij zorgen er vervolgens voor dat uw schrijven bij de juiste afdeling (van de luchtvaartmaatschappij) terecht komt en houden u uiteraard op de hoogte van de status.
    Zorg ervoor dat u zoveel mogelijk relevante informatie toevoegt ter ondersteuning van uw klacht/ uw verzoek tot schadevergoeding.
    Helaas kunnen wij niet bemiddelen bij klachten gericht aan een lowcost maatschappij zoals Transavia & Easyjet etc. Hiervoor dient u zich direct tot de lowcost maatschappij te wenden.

  Verzekeringen
  • Kan ik ook een reisverzekering afsluiten op uw website?

    U kunt op onze site een reisverzekering van Allianz Global Assistance afsluiten. Zij bieden een uitgebreid pakket, voor een lage prijs. Klik hier om naar verzekeringen te gaan.

  • Hoe kan ik in contact komen met de verzekeringsmaatschappij?

    Als u een verzekering heeft afgesloten via onze website, dan kunt u contact opnemen met Allianz Global Assistance.

    AGA International SA
    Postbus 9444
    1006 AK Amsterdam

    Tel.: (020) 561 87 11
    Fax: (020) 668 40 91
    E mail: info@allianz-assistance.nl

    U kunt ook via de website www.allianz-assistance.nl schade melden en/of een claim indienen.

  • Kan ik tijdens het boeken van een ticket een annuleringsverzekering afsluiten?

    Aan het einde van het boekingsproces kunt u een Ticket Annuleringsverzekering afsluiten alsmede een Vliegticket Garantie.

    Ticket Annuleringsverzekering
    Deze verzekering is speciaal voor reizigers, die geen pakket reis hebben geboekt, maar alleen voor vervoer per vliegtuig hebben gekozen.
    Let op: u kunt deze verzekering alleen afsluiten als u woonachtig bent in Nederland of België, of als u binnen 100 km van de Nederlandse grens in Duitsland woont.
    Klik hier voor de polisvoorwaarden.

  • Kan ik ook een verzekering afsluiten op uw website?

    U kunt verschillende verzekeringen op onze site afsluiten, waaronder een kortlopende en doorlopende reisverzekering / annuleringsverzekering en een globetrotterverzekering.
    Ga hiervoor naar verzekeringen , hier kunt u ook de polisvoorwaarden bekijken alvorens de verzekering af te sluiten.

    Een speciale ticket annuleringsverzekering kunt u tijdens het boeken van een ticket afsluiten.
    Mocht u al een ticketreservering hebben gedaan, dan kunt u tot zeven dagen na boeking via onze telefonische helpdesk alsnog deze twee verzekeringen.
    Klik hier voor de polisvoorwaarden van de ticket annuleringsverzekering.

  Reisbescheiden (tickets, e-tickets, paspoort en visa)
  • Tickets
  • Wat is de procedure als een E-ticket niet mogelijk is?

    Wij zullen u in overleg met de door u geboekte luchtvaartmaatschappij informeren over de mogelijkheden.
    In de meeste gevallen berekent de luchtvaartmaatschappij kosten om de tickets af te geven.
    Wij zullen u hierover per e-mail informeren en u voor deze extra kosten een apart betalingsverzoek toesturen.
    Mocht u om deze reden willen afzien van uw boeking dan is dit uiteraard mogelijk binnen de gestelde termijn.

  • Kan ik vliegtickets kopen voor alleenreizende kinderen die onder begeleiding moeten reizen?

    Ja, u kunt tickets kopen voor alleenreizende kinderen als u ons voorziet van de volgende gegevens:

    Gewenste vluchten
    Gevonden tarief
    Namen van de kinderen zoals in de paspoorten
    Geboortedata
    Naam, adres en telefoonnummer wegbrengers
    Naam, adres en telefoonnummer ophalers
    Welke talen spreken de kinderen

    U kunt uw boekingsaanvraag versturen aan online@atp.nl

  • Kan ik alleen de terugreis van een vliegticket gebruiken?

    Het is niet toegestaan alleen de terugreis van een ticket te gebruiken. Indien u voor de heenreis niet komt opdagen (no-show) annuleert de luchtvaartmaatschappij ook per direct de terugreis.

  • Kan ik mijn tickets aan iemand anders geven / doorverkopen?

    Wijzigen van de namen op vliegtickets is niet toegestaan.
    Vliegtickets, zowel conventionele papieren tickets als e-tickets, zijn persoonsgebonden documenten zoals bijvoorbeeld een paspoort.
    Zoals het niet is toegestaan te reizen op het paspoort van iemand anders en/of de naam in een paspoort te wijzigen, zo geldt dat ook voor vliegtickets.
    Wijzigen van een naam is aldus niet toegestaan, ongeacht of u daarvoor al dan niet zou willen betalen. Het is daarom belangrijk dat de naam correct wordt ingevuld, tijdens het boekings proces. Houd al dan niet nodig de paspoorten van de passagiers erbij.

  • Ik ben mijn tickets kwijt, wat nu?

    Een E-ticket kunt u nogmaals uitprinten via viewtrip.com of www.checkmytrip.com. Indien u papieren tickets kwijt bent dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.

  • Waar kan ik mijn E-ticketnummer vinden?

    Uw E-Ticketnummer kunt u vinden via www.viewtrip.com of www.checkmytrip.com alwaar u met het door ons aan u gestuurde reserveringsnummer en uw achternaam uw boeking en uw electronische ticket kunt oproepen en uitprinten.

  • Ik heb vliegtickets geboekt via uw site; waar kan ik mijn vliegtickets afhalen?

    U ontvangt voor vertrek van ons een aparte e-mail met uw e-ticket. Hiermee kunt u zich direct bij de incheckbalie van de luchtvaartmaatschappij melden en na het overleggen van een geldig identiteitsbewijs uw instapkaart krijgen. Voor sommige luchtvaartmaatschappijen kunt u ook thuis al via internet inchecken.

    Indien u via de website een vluchtschema heeft gereserveerd waarvoor geen elektronisch ticket afgegeven kan worden dan nemen wij contact met u op.

    Mocht u geen e-ticket ontvangen hebben in verband met een spamfilter dan kunt u dit ook opvragen via internet. U kunt uw reservering raadplegen via www.viewtrip.com . Als u daar uw referentienummer en achternaam (zonder spaties en/of leestekens) invult, krijgt u een overzicht van uw boeking en de mogelijkheid uw e-tickets uit te printen.

    Indien u een reservering heeft gemaakt voor een zogenoemde low cost carrier (zoals bijvoorbeeld Transavia of Easyjet) dan ontvangt u een aparte e-mailbevestiging van deze luchtvaartmaatschappij met daarop het boekingsnummer waarmee u kunt inchecken.

  • Paspoort
  • Hoe lang moet mijn paspoort geldig zijn?

    Voor de meeste landen is het voldoende als het paspoort geldig is tot en met de dag van uw terugkeer in Nederland. Bij twijfel kunt u contact opnemen met de ambassade van het land waar u naartoe reist. Zij hebben altijd de meest actuele informatie beschikbaar.

  • Is mijn identiteitskaart geldig voor mijn bestemming?

    Op de website www.paspoortinformatie.nl vindt u hierover alle informatie.

  • Moeten mijn kinderen een eigen paspoort te hebben?

    Met ingang van 26 juni 2012 vervalt de geldigheid van kinderbijschrijvingen in paspoorten en reisdocumenten voor vreemdelingen en vluchtelingen. Vanaf dat moment moeten kinderen een eigen paspoort, Nederlandse identiteitskaart of een ander reisdocument hebben als zijn naar het buitenland reizen. Bij grenscontroles worden kinderbijschrijvingen vanaf 26 juni 2012 niet meer geaccepteerd als middel voor grensovergang. Bestaande bijschrijvingen in paspoorten en andere reisdocumenten worden op 26 juni 2012 automatisch ongeldig.

    Het vervallen van de kinderbijschrijving per 26 juni 2012 heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort, als daar nog kinderbijschrijvingen in staan.

    Ook belangrijk om te weten:
    Reist u als (één) ouder met (uw) minderjarige kinderen, dan dient u:
    - de nationaliteit en identiteit van deze kinderen aan te tonen.
    - aan te kunnen tonen dat het uw kinderen zijn en/of een schriftelijk toestemming van de (achterblijvende) ouder(s) te hebben. Uit deze toestemming moet ook de identiteit blijken van degene die het wettig gezag heeft over deze minderjarige(n).

    De reiziger blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste reisdocumenten en het is aan de reiziger zelf om voor vertrek na te gaan of de eerder ontvangen informatie intussen niet gewijzigd is en nog actueel is.

    Als de reiziger een niet-Nederlandse nationaliteit heeft, is het raadzaam om contact op te nemen met de ambassade van het te bezoeken land.

    Meer informatie is te vinden op de site van de Rijksoverheid.
    Klik hier

  • Visa
  • Heb ik een visum nodig voor de door mij gekozen bestemming?

    Wij raden u aan contact op te nemen met de ambassade van het land waar u naartoe reist. Zij hebben de meest actuele informatie beschikbaar en kunnen de visumaanvraag afhandelen.

    Wel kunnen wij voor u een visum aanvragen voor Australië (zogenaamd Toeristenvisum).
    De kosten per visumaanvraag bedragen EUR 25,00, plus eventueel de btw.

    Mocht u hiervan gebruik willen maken dan ontvangen wij graag een duidelijk leesbare kopie van uw paspoort. Mocht dit niet mogelijk zijn dan ontvangen wij graag de volgende gegevens van u:

    • Paspoortnummer
    • Nationaliteit
    • Geboortedatum
    • Geslacht
    • Geboorteland
    • Uitgiftedatum van het paspoort
    • Uitgifteplaats
    • Door wie is het paspoort uitgegeven (burgemeester)
    • Vervaldatum van het paspoort
    • Volledige naam zoals in het paspoort vermeld (volledige voor- en achternamen)

    Het visum is geldig voor een verblijf van maximaal 3 maanden.

  • Reizen naar Verenigde Staten
  • Welke gegevens zijn vereist voor passagiers reizende naar/via de Verenigde Staten?

    Alle reizigers die naar de Verenigde Staten reizen, dienen dit formulier in te vullen.